Possibilitats dels ordinadors i les xarxes per a la transformació del sistema educatiu.
Avui en dia ja són moltes les possibilitats que ens ofereixen les xarxes i els ordenadors en l’àmbit educatiu. Les noves tecnologies en educació han canviat completament el sistema tradicional d’ensenyar i aprendre, sobretot gràcies a la plataforma web 2.0.
Els estudiants i els professors passen a adquirir nous rols. El professor ja no és l’únic coneixedor del saber, sinó que passa a ser un guia i un orientador de les noves metodologies. Per tant, haurà de donar les eines necessàries per a que els alumnes puguin treballar amb aquesta nova metodologia, i el que és més important, s’haurà de formar per ser capaç de treballar de forma adequada.
En etapes d’educació infantil, per exemple, les noves tecnologies permetràn realitzar una classe més dinàmica, gràcies a la gran quantitat de possibilitats que ens ofereixen els continguts multimèdia que estan al nostre abast. En etapes superiors per exemple, es podria utilitzar la pissarra digital per fugir del convencionalisme.
L’alumne en aquest cas, ja sigui de manera individual com col·lectiva , hi participa activament, comparteix i genera informació. La qual cosa implica un aprenentatge més col·laboratiu i afavoreix, entre altres coses, el rendiment acadèmic. Poden compartir informacions i coneixements a través dels blocs personals o dels fòrums, per exemple.
Les noves tecnologies també donen pas a noves maneres de comunicació per tant entre professors i alumnes. Avui en dia és molt fàcil posar-se en contacte amb el professor a traves de diferents plataformes utilitzades per les escoles, per correu electrònic, etc. També proporcionen avantatges a l’hora de corregir una gran quantitat de treballs, per exemple amb el Google Classroom, el Moodle, etc. Ja que permet que l’alumne enviï els seus treballs i el professor hi pugui fer retroaccions i corregir damunt el treball mateix, sense necessitat d’imprimir.
Fins a la pròxima!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada